Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: akce

Novinky ze ŠD

A taky pár foteček pro Vás.

Během středečního dne jsme si všichni hráli a povídali, abychom se navzájem lépe poznali.

V ranní družině jsme ve čtvrtek s dětmi vyrobily " Schránku důvěry " a vysvětlily si,  k čemu bude tato schránka sloužit / na různé nápady, připomínky, ale i na stížnosti dětí vůči kamarádům ze školní družiny a na připomínky, kritiku a stížnosti vůči p. vychovatelkám......ano, někdy se může stát, že i paní vychovatelka udělá chybu a dítě se pak může cítit ukřivděné... i o tom je dobré si pohovořit nebo si to navzájem vysvětlit, pokud má být dobrá komunikace, tak nejen mezi rodiči a námi, ale i mezi dětmi a námi....../.

Hned po obědě jsme děti opět seznámily s bezpečností při jejich odchodu ze školní družiny/ opět se stalo, že 2 děti si vzaly tašky a že půjdou čekat na rodiče do šatny, ale nebojte se, jsme tu my a ohlídáme si to /. Ale prevence je důležitá, takže jsme opět poučovaly a se staršími dětmi jsme opět vytvořily různé scénky odchodů ze školní družiny a říkaly si, co je správné a co je špatné a hlavně proč je to špatné. Opět prosím Vás rodiče, hlavně prvňáčků, aby jste o tom s dětmi doma opět promluvili. Než se jim to do hlaviček vštípí bude ještě chvíli trvat. My se o to budeme snažit každý den.

Dále prosím rodiče alergických dětí/ zejména prvňáčků, kterých je letos hodně, navíc alergických dětí neustále přibývá /, aby dětem zdůraznili, co smí a nesmí a aby u oběda moooc nahlas paní vychovatelkám u oběda zdůrazňovaly, že jsou alergické a na co. Pokud i nebudeme vědět, z čeho se daný oběd skládá nebo jestli to neobsahuje složku, na které je dítě alergické, p. hospodářka školní jídelny nám to ráda řekne. Snažíme se na to pamatovat / starší děti s námi v tomto bezvadně spolupracují, kolikrát se ptají i na složení zmrzliny, která je někdy po obědě ve ŠJ k dispozici...../, ale dětí je ve školní družině 120 a někdy za naší nepřítomnosti může být i zástup a tak se musíme všemi silami  snažit, aby  nám v tomto pomáhaly děti  a naučily se, jak  říkáme " řvát už dopředu"....nevím, jestli to můžu, mám alergii.......nebo mám alergii na oříšky, nejsou tam?? /. Moc nám tím pomůžete a děkujeme Vám za spolupráci. 

 

Po přečtení pohádky, aby jsme po obědě měli všichni taky trošku klidu , si   děti vyrobily tzv. " Zážitkový větrník ". Děti si ho vyrobily a pomalovaly podle zážitků z prázdnin a někteří podle toho, jakou měly náladu, tzv. " Náladový větrník". / naštěstí se na něm objevovaly samé kytičky, sluníčka, lístky, stromy /.

 

Využily jsme toho, že děti práce bavila, daly jsme jim papíry a vysvětlily jim, jak se dá z obdelníku udělat čtverec/ takže se vlastně učily geometrické tvary, aniž o tom věděly, že se učí /, ze čtverce jsme jim poté ukázaly, že se dá udělat po složení i trojúhelník, nebo více trojúhelníků / navzájem si i pomáhaly skládat /.

Starší děti jim pak pomohly s kompletací větrníku a společně na školní zahradě hledaly větvičky, aby měly větrník na co uvázat. Všem se práce líbila a bylo to i vidět na povedených větrnících.

Proč byl zvolen právě tento výrobek???

Proč?? Dostupný materiál / papír /, nůžky, lepidlo, drátek, korálek, spadlá větvička, lepidlo, fixy nebo pastelky, dodržujeme základní a jednoduchý  pracovní postup,osvěžujeme si dovednosti z minulého období, vyprávíme si při tom, co kdo prožil o prázdninách a nebo jak se momentálně cítí,řešíme nějaký problém, komunikujeme mezi sebou, komunikujeme s nováčky a tím je lépe poznáváme a oni nás, kompletujeme, zdobíme, pomáháme si navzájem.

Všichni byli poučeni o bezpečnosti práce s nůžkami. / příště už jen BOZP - bezpečnost a ochrana zdraví při práci /.

 

Děkujeme dětem ze třetí a čtvrté  třídy za pomoc při kompletaci výrobků a P. Karalovi / z 2. třídy /za pomoc a ochotu pomáhat prvňáčkům.

Děkujeme p. Čudové za nabídnutou pomoc na akci, která bude následovat. / o tom až později /.

Děkujeme rodičům, kteří nám již dodali pomůcky do ŠD a papíry/ ve ŠD jich není nikdy dost/, moc si Vaší spolupráve vážíme.

 

Vaše vychovatelky ŠD.

 

 

 


Vydáno: 3.9.2009 18:57 | 
Přečteno: 4978x | 
 | Hodnocení:

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent