Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/mskp/mysky/mysky-cerven-2019  •  Vydáno: 31.5.2019 16:31  •  Autor: Jitka Bulaková

Myšky - červen 2019

V květnu nám začal nový tematický celek „Vím, kam patřím“, na jehož začátku jsme si povídaly o našem krásném hlavním městě. Děti přinesly mnoho obrázků, map, knih a prospektů, a tak jsme si vyzkoušely se zorientovat v mapě Prahy, zjistit, jak je znázorněna Vltava, nestačily jsme se divit, jak se městem klikatí a kolik je na ní ostrovů a mostů. A jméno našeho nejkrásnějšího pražského mostu, který nám na obrázcích dětí vyzdobil i šatnu, si děti jistě dobře zapamatovaly.Usmívající se

Zároveň jsme si prohlížely plánky městské hromadné dopravy, hledaly jsme, kolik barev mají pražské linky metra a přemýšlely jsme, jaké známe zastávky autobusů nebo tramvají ve svém okolí. Také jsme si ve školce i na zahradě zahrály pohybovou hru „Volanty“, při které děti bez problémů dodržovaly předpisy, protože každé malé dítě přece ví, že na červenou se stojí a na zelenou se jede. Dále jsme trénovaly svou adresu a zkoušely jsme kamarádům popsat, jak to vypadá u nás doma, jaký má kdo pokojíček a kdo v něm bydlí. Konec května jsme věnovaly tématu „Moje rodina“, resp. především maminkám, pro které jsme tvořily dáreček na památku a pilně jsme trénovaly na besídku. Děti se moc snažily během trénování a samozřejmě i během besídky a věříme, že se rodičům líbila a že si ji všichni moc užili.

Kromě besídky na konci měsíce byl květen plný dalších akcí: hned na začátku měsíce jsme „psaly psaní sluníčku“, krásnými sluníčky jsme si vyzdobily šatnu a zároveň jsme potrénovaly stříhání nůžkami, které už většině děti krásně jde. V rámci květnových svátků jsme se věnovaly nejen povídání o Praze, ale i o celé České republice a jejích symbolech a všichni už dobře víme, z jakých barev se skládá naše vlajka. V druhé polovině května jsme se staršími dětmi navštívily Českou televizi, kde pro nás byl připravený velmi zajímavý program včetně možnosti vyzkoušet si různé kostýmy, proběhnout se boudou Maxi psa Fíka (věděli jste, že má Fík v boudě i zrcadlo), skočit do klobouku s Bobem a Bobkem, nebo zkusit se postavit za zpravodajský pultík a nechat se nafilmovat kameramanem, kterým se na chvíli stal někdo z kamarádů. Vrchol bylo určitě natáčení Kouzelné školky, kde jsme měly to štěstí a potkaly jsme Michala Nesvadbu, který byl moc milý a v krátké pauzičce se s dětmi rád vyfotil. Během natáčení musely být děti úplně jako myšky a musíme je pochválit, že to zvládly na jedničku a udělaly tak čest jménu své třídy. Na konci měsíce k nám ještě v den besídky přiletěly včelky na moc zajímavý a poučný dopolední program „Včelí království“ a květen jsme ukončily pohodovým dnem v pyžamech.

V červnu už se těšíme, že co nejvíce času strávíme venku a pokud nám bude přát počasí, vyzkoušíme po roce i naše mlhoviště. Čeká nás poslední tematický celek letošního roku „Léto je tu, hurá na prázdniny!“ a kromě toho další zajímavé akce. Hned první středu v měsíci oslavíme Den dětí zábavným programem na zahradě, během kterého zároveň proběhne rozloučení s našimi předškoláky. A pak už vše bude směřovat k přípravám na léto a na prázdniny, na které se už všichni jistě těší.

Přejeme Vám krásný a úspěšný závěr školního roku Usmívající se

Jana a Mirka

 

Rozpočítadlo:

První, druhá, třetí, čtvrtá, na zahradě krtek vrtá.

Ruce má jak vývrtky, vrtá metro pro krtky.

 

Básnička: Už se těším na prázdniny

Už se těším na prázdniny, každý rok je trochu jiný.

Kampak letos – kdo to ví? K babičce a dědovi,

do tábora s kamarády, poznat nové zámky, hrady,

nové kraje, nové tváře, kolem ohně, při kytaře.

Nebo moře s vodou slanou? Po prázdninách na shledanou!

 

Písnička: Beruško půjč mi jednu tečku

Beruško půjč mi jednu tečku,

třeba tu co máš na zadečku,

musím ji napsat za větou,

ať se mi slova nepletou.

Tulipán a tulipaní,

celý den se sobě klaní,

až se diví okolí,

že je záda nebolí.

Beruško půjč mi jednu tečku…

 

Pohybová hra: Bomba

Děti volně pobíhají po třídě/zahradě.

Učitelka je vyvolávač, který postupně volá jedno z domluvených hesel:

Bomba - děti si co nejrychleji lehnou na zem (na břicho, ruce na hlavu), aby se zachránily před výbuchem

Povodeň – děti vyskočí na vyvýšené místo, aby je povodeň neodnesla

Štronzo – děti „ztuhnou“ na místě a nehýbají se

Brouci – děti si lehnou na záda a začnou kmitat rukama a nohama

Vlak – děti se seřadí do vláčku za učitelku

Nálet – děti se na napočítání od 1 do 10 musí schovat, aby nebyly vidět

Pštros – děti schovají hlavu pod tričko jiného kamaráda