Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/akce-2/2.stupen-online-i  •  Vydáno: 7.5.2020 12:53  •  Autor: Jana Zelenková

2. stupeň online I

Po nějakém čase stráveném v karanténě, když už se všem podařilo se mnou spojit a online výuka byla v plném proudu, přišel čas na sebehodnocení. Chtěla jsem, aby se žáci sami nad svým výkonem zamysleli, zároveň jsem byla zvědavá, jak učení z domova vypadá z jejich perspektivy. Měli za úkol napsat dopis sami sobě, zhodnotit své úspěchy a neúspěchy a navrhnout, co by jim pomohlo, aby situaci zvládali lépe.

Tak se zrodily dopisy, které mi poskytly určitý vhled do samostudia mých žáků a jim naopak umožnily reflektovat svoji dosavadní práci zajímavým způsobem.

Já i děti jsme se dost nasmáli, tak snad úryvky z dopisů pobavíme i vás.

Johana Strenková a sedmáci

 

Milá ….,
jsem na tebe pyšná za to, že všechny úkoly, které dostaneš, hned vypracuješ. A není to z donucení, ale ze zábavy. Čeština tě baví, to je skvělé znamení. Kdyby tě totiž nebavila, nebylo by to tak jednoduché. Také není lehké se do toho položit a kontrolovat každý den úkoly a testy, ale ty jsi to zvládla!

…Chtěl bych tě pochválit za to, že alespoň posloucháš v hodinách v Microsoft Teams…

…Chtěla bych Tě pochválit za tvé relativně dobré slohy. Ještě bych Tě ráda pochválila za to, že jsi po vysvětlení od paní učitelky konečně pochopila větu vedlejší předmětnou…

…Jsem rád, můj milý chlapče, že jsi začal konečně posilovat a že jsi zvedl svůj líný zadek z gauče. Jen tak dál! Také tě chci pochválit za to, že přes svoji nechuť chodíš do hodin přes počítač a posloucháš výklad. Nebo za to, že sis začal vážit svých kámošů ve škole…

…Pochválil bych tě za to, že jsi splnil skoro všechny úkoly, a vím, že se do toho  moc nechce, když můžeme dělat mnoho jiných věcí a aktivit. Potom jsem si všiml, že ses zlepšil ve slohu a to velice cením, protože sloh není lehký, sám jsem s ním měl také problémy. Jen tak dále!...

…Podle mě jsi lepší celkově v češtině tím, jak píšeš úkoly ve wordu, díky kterému vidíš, co jsi napsal špatně. Líbí se mi to, jak to využíváš…

…Vyhovují ti zejména online hodiny. Při výkladu máš pocit, že tomu rozumíš, když však doma dojde na procvičování, tak je to horší. Pomáhá ti grafické znázorňování vět jednoduchých i souvětí…

…Myslím, že by ses měl škole více věnovat, protože tvé známky nejsou úplně skvělé. Samozřejmě, že nechci,  abys byl šprt. Ale mohl bys to vše vytáhnout na 2.
Zlepši se v češtině, vím, že čárky ti jdou, tak paní učitelce dokaž, co jsi za profíka.. .

…Ale jsou tu i špatné věci. Stává se, že často tě rodiče musí nutit, aby ses začala učit. A pak si také látku po výkladu na online hodině znovu neprojdeš…

…Měla by ses více snažit porozumět větným členům a věcem okolo věty, ano, ten test se ti opravdu nepovedl, viděla jsem ho. Možná bys měla překonat tu lenost, která se tebou šíří, a říct si “jdu něco udělat do školy”…

…Možná by ses mohla víc snažit v literatuře s pochopením textu a víc procvičovat vedlejší a hlavní věty. Také se moc nedíváš na odkazy, které ti doporučuji. Ještě bys mohla více mluvit v online hodinách, asi by ti to pomohlo. Dívám se a vidím, že s určováním přísudku (PO,PŘS,PŘJS) to máš tak napůl- někdy ti jde a někdy ne…

…Hodně štestí v učení a přežívání v karanténě ti přeje, …