Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/uvod/nech-brouka-zit-aneb-majova-vyzva-c.4  •  Vydáno: 1.6.2021 16:24  •  Autor: Jana Zelenková

Nech brouka žít aneb májová výzva č. 4

Nech brouka žít aneb májová výzva č. 4

V květnu jsme vyrazili ven a pozorovali bezobratlou zvířenu. I když počasí příliš nepřálo, přesto se podařilo „ulovit“ pár pěkných kousků.

Do školních zahrad vyrazila školka, školní družina i žáci druhého stupně. Živočichy jsme nejen pozorovali, ale také výtvarně ztvárnili. Ve školce a družině děti nejen malovaly, ale také vytvářely modely živočichů. 

K odchytu bezobratlých jsme využili kufřík, který obsahuje sady odchytových misek, entomologických pinzet, obrázkových klíčů a řadu dalších věcích, bez kterých se neobejde žádný mladý přírodovědec. Žáci druhého stupně hledali odpovědi na otázku: „Které prostředí nejvíce těmto živočichům vyhovuje?“ Po prozkoumání školní zahrady žáci došli k závěru, že jsou do místa, kde se nachází vyšší tráva, staré větve a tráva, kameny. Čím větší je rozmanitost zahrady, tím více druhů na ní žije.

J. Bartoš