Zdroj: https://www.ksidlisti.cz/kavky-environmental-challenge/zimni-vyzva-osobnosti-prirody-vyhodnoceni  •  Vydáno: 7.2.2023 11:11  •  Autor: Jana Zelenková

Zimní výzva - osobnosti přírody - vyhodnocení

Zimní výzva - osobnosti přírody - vyhodnocení

V zimní výzvě jsme se zaměřili na osobnosti přírody, seznámili se i s různými oceněními, která poukazují na zajímavé živočišné či rostlinné druhy, a jako výsledek našeho zkoumání, studia, tvoření a snažení jsme takové osobnosti nebo zajímavá místa zvolili i my, v naší škole.

Ve školce proběhla volba největších osobností spojených s přírodou a světem kolem nás. Děti jednoznačně zvolily „Sněhovou královnu“, kterou společně s paní učitelkou také vytvořily. Sněhová královna pro děti představuje symbol zimního období a zasněžené krajiny, která nám často venku chybí.

Na druhém stupni se „osobnostní výzva“ promítla prakticky do práce všech tříd díky výtvarné výchově. Po vzoru České ornitologické společnosti si žáci udělali vlastní anketu o Ptáka roku. Soutěžilo se v kategoriích jako: nejhustší peří, nejlepší pěvec, největší dravec, nejzábavnější pták a podobně. Opeření výherci byli vybráni hlasováním a můžete se na ně podívat v prvním patře, které je k této příležitosti tematicky vyzdobené, nebo na fotografiích.

Ptactvu se ve svých činnostech rovněž věnovala školní družina.

Šesté třídy se vydaly vlastní cestou a volily „nej parazita“. Ve skupinkách žáci vytvářeli prezentaci o vybraném parazitu. Toho měli představit a vyzdvihnout vlastnosti, které jsou důležité pro jeho přežití. Forma prezentací byla různá. Někdo zvolil klasickou power pointovou prezentaci, někdo měl nakreslené obrázky a jiní zvolili divadelní formu s písní. V 6.B získal nejvíce hlasů svalovec stočený a v 6.A vyhrála tasemnice…možná i díky následující chytlavé písni?
Já jsem tasemnice,
vylezu ti ze zadnice.
Vystraším i půl ulice,
ujíždím na tvé pizze.

Žáci vybírali nejen živočichy, ale také zajímavá místa. Mezi chráněnými územími to vyhrály u žáků 8. třídy Krkonoše. Tvůrci prezentace dokázali své spolužáky přesvědčit, že toto místo stojí za návštěvu.

J. Bartoš