Zdroj: https://ksidlisti.cz/index.php?a=akce-3/rijen-ve-skolni-druzine-rijen-2025 • Vydáno: 6.11.2025 23:40 • Autor: Martina Bímová

Tak a další měsíc je pryč!
Jelikož podporujeme propojování všech stupňů vzdělávání na naší škole, zařadili jsme do programu dotazníkovou akci. Studenti a studentky naší střední školy měli za úkol zjišťovat, jak lidé tráví svůj volný čas. V malých skupinkách si povídali s dětmi z družiny o zálibách, zájmech a kroužcích - vše samozřejmě bez uvedení konkrétních jmen, pouze všeobecně (dítě např. odpovědělo, že chodí 2x týdně na fotbal, ale neřeklo ani jméno ani kam chodí hrát fotbal).
Další zajímavou aktivitou byla Výstava na stromech - Neviditelné trny. Na stromech u školního hřiště byly rozvěšené plakáty, které nám popisem i fotografiemi přiblížily pěstování květin ve východoafrické Keni. Z této části Afriky pochází 40 % řezaných květin na evropském trhu. Květinový průmysl tam zaměstnává více než 150 000 lidí, ale je také často spojován se špatnými pracovními podmínkami a ničením přírody. S našimi prvostupňovými dětmi jsme nečetli slovo od slova, ale ve zkrácené verzi jsme si o této problematice popovídali a hledali jsme shody a rozdíly při pěstování rostlin v Čechách.
Následující týden pan učitel Hradecký naučil děti pohybovou hru Ninja. Děti soutěžily ve skupinkách, vítězové pak mezi sebou a nejšikovnější Ninja nakonec soutěžil s Velmistrem (panem učitelem). Tentokrát se nikomu nepodařilo Velmistra porazit, ale vzhledem k tomu, že děti průběžně trénují, kdo ví, jak to dopadne příště. V říjnu pravidelně pořádáme Vlaštovkiádu - děti se naučí skládat vlaštovku a pak soutěží v letu do dálky. Letos překvapili čtvrťáci, kteří si podle pracovních postupů z časopisu poskládali 6 druhů vlaštovek! Venku jsme bohužel kvůli větru a dešti soutěžit nezvládli, a tak vlaštovky létaly po třídách a chodbách.
Konec října patří Halloweenu - dýním a strašidlům. V jídelně jsme připravili únikovou hru na Halloweenské téma - kdo se chtěl dostat pryč, musel vyluštit všechny úkoly zaměřené na čtenářskou i matematickou gramotnost. Pracovalo se ve skupinkách po čtyřech dětech a jak se ukázalo, někdy dělá problém i udržet skupinku pohromadě. Nakonec vše dobře dopadlo a v jídelně nikdo nezůstal .![]()
Vaše vychovatelky ŠD.![]()