Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: akce

Dějiny antiky v šestých třídách

V šestých třídách proběhly v minulých dvou týdnech aktivity na téma antika.

Děti z přinesených květináčů vyrobily antické vázy a z kartonů pak vytvořily římské obranné štíty. S těmi si vyzkoušely na hřišti obranné mechanismy říšských legionářů.

 

Pak se ještě žáci vžili do rolí římských stavitelů akvaduktů a zkusili si ve škole také nějaký postavit. Všechny akvadukty prošly zatěžkávací zkouškou a obstály na výbornou.

 

Na závěr se Z6B vypravila do Nové budovy Národního muzea zjistit, jak vypadal běžný život obyvatel antického Říma.

 

K prostudování měly děti řadu replik i originálních archeologických nálezů, které si mohly osahat a hádat k čemu měly sloužit. Největším překvapením pro všechny byl způsob očisty po vykonání jisté potřeby a nástroj, který k tomu byl určen – houba na dřevěné tyči.

 

Na závěr si žáci vyzkoušeli hry, kterými se bavili ve volné chvíli jejich vrstevníci ve starověkém Římě. Podle dětí to moc velká zábava nebyla. Usmívající se

A. Schreiber, D. Rund

 


Vydáno: 23.6.2022 21:48 | 
Přečteno: 513x | 

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent