Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: akce

OZP Štědronín

28.5. - 1.6.2012 se žáci 4. - 9. třídy zúčastnili ozdravného pobytu ve Štědroníně. Na následujících řádcích se dozvíte, jak se žákům pobyt líbil a co všechno zažili. Ještě bychom všichni velice rádi poděkovali žákům osmé a deváté třídy za přípravu a organizaci středečního soutěžního dopoledne a večerní diskotéky.

Zápisky 4.B a 5. třída

29.5.
V pondělí jsme jeli autobusem do Štědronína. Měli jsme velmi malé pokoje. Moc se mi to tam líbilo. Také jsme si zahráli hodně her. Hráli jsme: bingo, přehazovanou, překážkovou dráhu,... Někomu se na tomto ozdravném pobytu nelíbí, ale mě se tady líbí.
Jonáš Gerhát (4.B)

30.5.
Včera jsem vstával asi v 7 hodin. Oblékl jsem se. Po snídani jsme se učili a psali jsme o předvčerejšku. Potom jsme šli na hřiště. Po obědě jsme měli půl hodiny polední klid. Po poledním klidu jsme se vydali na 4,5 km dlouhou cestu na hrad Zvíkov. Zvíkov je pěkný hrad. Nejvíc se mi na něm líbila věž Zvíkovského Raráška. Ve věži byla korunní místnost, kde byla svatováclavská koruna před postavením Karlštejnu. Říká se, že kdo přespí ve věži, do roka umře. Stalo se to i jednomu herci, který tam přespal. A bouchly tam tři kamery. Pak jsme prošli zbytek hradu. Mě tam chytila velká křeč, asi to bylo raráškem, je to zlý duch. Na nádvoří jsem si koupil magnet. Vrátili jsme se a šli jsme na večeři. Po večeři jsme měli hry na hřišti. Potom jsme šli spát.
Nikola Boškovič (4.B)

31.5.
Včera jsem vstával jako vždy. Po snídani jsme hráli hry. Rozdělili jsme se do družstev. Každé družstvo mělo vedoucího ze 7. třídy. Disciplín bylo 12, jedna z nich byla střelba na bránu. Poté co jsme prošli všechny disciplíny, odevzdali jsme kartičku s body paní učitelce. Poté jsme šli na oběd. Po obědě jsme měli polední lid. Po poledním klidu jsme šli na parník. Vlastně to parník ani nebyl, ale to mně nevadilo, protože to byla hezká projížďka. Viděl jsem naši ubytovnu, velký most, hrad Zvíkov a soutok řeky Vltavy a Otavy. Potom jsme se obrátili a jeli jsme nazpátek. Po večeři jsme měli diskotéku a po jejím skončení jsme šli spát.

1.6.
Včera jsem vstával jako vždy, ale probral jsem se rychleji, protože byla ke snídani vánočka. Po snídani jsme dělali asi 20 minut dopravní výchovu. Pak jsme šli na hřiště. Na hřišti jsme mohli hrát různé hry. Já jsem hrál s kluky fotbal. Následoval oběd. Po obědě byl polední klid. Potom jsme šli opět ven. Za chvíli jsme začali hledat indicie, které nám pomohly k luštění naší části legendy. Když jsme přečetli všichni svojí část, vznikla nám legenda. Poté jsme si sbalili a šli jsme k ohýnku, kde jsme si opékali buřty. Ohýnek už dohoříval, ale paní učitelka tam dala pár větviček a ohýnek se hned rozhořel. Buřty byly moc dobré, ale už bylo pozdě, takže jsme šli spát.
Nikola Boškovič (4.B)

31.5.
Předvčerejškem jsme šli na hrad Zvíkov. Šli jsme kolem statku, kde chovali bílé a barevné pávy. Potom jsme šli dlouho lesem. Když jsme vyšli z lesa, šli jsme přes most. Pak jsme došli ke hradu. Šli jsme na prohlídku, kde jsme poslouchali pověst o Zvíkovském raráškovi. Potom jsme šli do věže, kde byl překrásný rozhled. Po prohlídce jsme šli stejnou cestou zpět. Ještě jsme se šli podívat na toho páva a přitom jsme tam spatřili překrásné koně. Jeden byl hnědý a ten druhý byl černý. Pak jsme pokračovali v cestě. Po výletě jsme šli na pokoj si odpočinout, abychom měli sílu. Dále jsme šli ještě na nějaké soutěže, ale pak už jsme šli spát.
Druhý den jsme se nasnídali a pak jsme šli na soutěže. Potom jsme šli na oběd a pak jsme měli polední klid. Po něm jsme šli do přístavu, kde jsme se svezli na lodi. Cestou, když jsme byli v lese, tak nás potkal obrovský slejvák. S Marčou as Markétkou jsme se schovaly pod pláštěnku. Když přestalo pršet, pokračovali jsme všichni v cestě. Když jsme sešli snad nekonečné schody, došli jsme do přístavu, kde jsme nasedli do lodi. Jeli jsme okružní jízdu kolem kempu, kde jsme kdysi s babičkou trávily týdne. Potom jsme zase vyšli ty snad nekonečné schody. Cestou zpátky už naštěstí vůbec nepršelo. Když jsme šli kolem toho statku, kde chovali různobarevné pávy, moc jsem doufala, že tam opět uvidíme koně, ale bohužel tam už nebyli. Vrátili jsme se na chatku, kde jsme se převlékli a šli jsme zase soutěžit. Po soutěžích jsme šli na večeři. Po večeři jsme šli spát.
Tereza Švandová (4.B)

Společně strávený týden na jihu Čech ve Štedroníně nám utekl velmi rychle. Celý ozdravný pobyt byl příjemný a užili jsme si plno legrace. Počasí nám až na jeden déšť vyšlo, všechny děti vydržely zdravé a bez úrazu. V průběhu pobytu jsme hrály hru, která byla v duchu legendy o Zvíkovském Raráškovi. Navštívili jsme hrad Zvíkov, projeli se po Orlické přehradě parníkem a volné chvíle jsme vyplnili hrami na hřišti a louce. A než jsme se nadáli, seděli jsme opět v autobuse a jeli domů.

(5. třída)

Zpráva 6. třídy (psáno 31.5.2012, autor: kolektiv 6. třídy)

V pondělí 28.5.2012 jsme dorazili divným, ale spolehlivým autobusem do rekreačního střediska Štědronín - zapadákov. To byl alespoň náš první dojem. Ubytování totiž rozhodně nebylo jako ve 4 hvězdičkovém hotelu a první zkušenost v jídelně nás nepřesvědčila o kvalitách kuchařek. Odpoledne jsme navštívili lesní školku, kde jsme hledali přírodní zajímavosti, které vezeme paní učitelce přírodopisu Marušce Kabuďové. Ve školce byly modré stromky, jejichž modré zbarvení označovalo stromky k výsadbě a odlišovalo stromky náletové. Nicméně užili jsme si pobyt v lese, dokonce i společně se 7. třídou.
Druhý den jsme v dopolední hře skládali papírky, na kterých byly otázky na téma Zvíkov, jež jsme měli odpoledne vyřešit. Šli jsme totiž hned po obědě na hrad Zvíkov. Cesta byla dlouhá a výpravu vedla skautka Kristýna a Bača. Kristýna nezklamala a bez bloudění nás dovedla do cíle. Na místě jsme zjistili, že v minulosti byl hrad naprosto nedobytný. Měl úplně úžasnou strategickou pozici, protože se celý nacházel na vysokém skalním ostrohu a s okolím ho spojoval pouze jeden padací most. Všichni jsme si prohlédli okolí z Hlízové věže, kde jsme sehráli scénky ze známých pohádek v neobvyklých žánrech - Sněhurka pantomima, Popelka opera, Tři mušketýři balet a Mrazík groteska. Po návratu jsme se zchladili v bazénu a obzvlášť Robert (alias Bobíz), který okamžitě ztratil hlas. Po „tříhodinovém" rozmrazování jsme šli na večeři. Večeře nás příjemně překvapila a od té doby se kuchařka pořád jen a jen lepšila.
Na středeční dopoledne si 8. a 9. třída připravila soutěžní program pro všechny ostatní účastníky ozdravného pobytu, za což jim velice děkujeme. Plně se projevily schopnosti Honzy Furdzo. Během poledního klidu jsme čerpali sílu na parník, který nás provezl kolem hradu Zvíkov, a tak jsme ho viděli nejenom ze shora, ale i ze zdola. Projeli jsme se soutokem řek Vltavy a Otavy. Cesta k přístavnímu molu byla velice dobrodružná, protože jsme promokli na kost. Někteří hráli loužovanou a spousta z nás má stále mokré boty. Po návratu si většina dala horkou sprchu a po večeři jsme měli diskotéku, která se osmákům a deváťákům velice povedla. Někteří z nás se stylizovali - Zuzka za hipíka, Kačka se Zitou za drsňačku, Bára s Kristýnou za EMO a Deniska za hiphoperku. I paní učitelky si zatancovaly.
Čtvrtek jsme více méně pojali jako odpočinkový den s několika hrami a těšíme se na překvapení ve čtyři hodiny. Potom možná vypravíme do bazénu, večer si opečeme buřty, uděláme si soukromý závěrečný mejdan u Katušky, Zitušky, Denušky, Barušky a Kristušky. Doufáme, že se mejdan podaří a že zítra, tedy v pátek 1.6. (Den dětí) dorazíme bezpečně domů.

Zápisky 7. třídy

28.5. Šťastný příjezd na OZP, obhlídka areálu s vycházkou a zajímavostmi v lese, míčové hry.

29.5. Sportovní dopoledne na hřišti s opalováním, odpolední vycházka směr Zvíkov - objevení naučné stezky Zvíkov - Orlík. Podvečerní koupání v bazénu.
Po včerejších přeprškách nám sluníčko přeje.

30.5.
Středeční dopoledne proběhlo v soutěžním duchu. Osmáci a deváťáci pro nás připravili 12 sportovních disciplín na hřišti. Každý z nás sedmáků (kapitánů) vedl své družstvo složené od čtvrťáků po šesťáky. Vítězné družstvo pod vedením Jakuba Řiháčka získalo celkem 91 bodů. Odpoledne nás čekala projížďka parníkem kolem Zvíkova a náladu nám nezkazil ani liják, který nás důkladně osprchoval. Přesto jsme síly ušetřili na večerní společnou diskotéku.

31.5.
Poslední den pobytu nám zvíkovský rarášek nezkazil a cestu na hrad Zvíkov jsme naši. Vyhlídka na soutok Otavy a Vltavy se nám ve slunečném dni moc líbila. Těšíme se na opékání vuřtů.

Vydáno: 10.6.2012 19:45 |
Přečteno: 3182x |
 | Hodnocení:

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.

Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.