Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: akce

První stupeň vyrazil na ozdravný pobyt do Lužických hor

23. – 27. května se 1. stupeň naší školy Kavčí hory vypravil na ozdravný pobyt do Lužických hor. Přístřeší nám poskytnul rekreační areál U Jasanu, který se nachází nedaleko skromného městečka Chřibská.

Toto místo leží na hranici Chráněné krajinné oblasti Lužických hor, Chráněné krajinné oblasti Labské pískovce a Národního parku České Švýcarsko. Není tedy divu, že zdejší přírodou jsme byli opravdu okouzleni.

Celý týden jsme pojmenovali Cesta z pohádky do pohádky, veškeré aktivity byly inspirovány a spjaty s nejrůznějšími pohádkami, ať už těmi tradičními, nebo novějšími.

V pondělí jsme se ubytovali, seznámili se s prostředím areálu, ve kterém jsme bydleli, někteří z nás se rozkoukali v blízkém okolí našeho tábora. Hned druhý den dopoledne jsme neváhali poznat krásy tamější přírody a se 3., 4. a 5. třídami jsme se vydali na pěší výlet, který jsme pojmenovali Tarzanova stezka. Rozdělili jsme se na dvě skupiny, ti větší vyrazili v předstihu a pomocí krepového papíru vyznačovali trasu. Menší je následovali s půlhodinovou prodlevou a řídili se fáborky. Cesta za Tarzanem vedla lesními pěšinami přes Chřibské vodopády až do Chřibské, kde jsme se všichni občerstvili zaslouženou zmrzlinou.

V našem pohádkovém dobrodružství nás nezastavil ani občasný déšť, a tak jsme odpoledne odstartovali orientační běh s tajenkou nazvaný Cesta z pohádky do pohádky. Samozřejmě nechybělo vyhlášení vítězů, kteří si odnesli do svých chatek a pokojů něco dobrého na zub.

Ani ve středu jsme nezaháleli. Ti nejmenší, tedy 1. a 2. třídy, vyrazili ve stopách starších, a i oni absolvovali Tarzanovu stezku. 3., 4. a 5. čekal výšlap na Chřibský vrch, ze kterého byl krásný výhled na okolí, dále jsme pokračovali do přírodního divadla. Zde se žáci opět rozdělili do týmů a každý z nich si vylosoval pohádku, kterou měl zdramatizovat. Z tohoto náročného výletu jsme spěchali na oběd a na odpolední program Asterix a olympijské hry.

Odpoledne s Asterixem se zúčastnil celý první stupeň. Třídy postupně obešly deset sportovních disciplín, mezi nimi byl např. Plaváček (člunkový běh), Princezna Slonbidlo (chůze na chůdách), Kocour v botách (hod holínkou) a další.

Středa ale zdaleka nekončila ani olympiádou, ani večeří. Menším dětem se v lese večer ztratili Jeníček a Mařenka, a tak jim nezbývalo než se vydat na strašidelnou výpravu. Starší nejprve opekli nad ohněm maršmelouny, podali herecké výkony ve svých pohádkových scénkách a kdo se nechal vzbudit o půlnoci, šel podepsat petici na záchranu lesního kostela, kterou přinesli pán a paní lesa. Hrůzostrašný zážitek!

Ve čtvrtek nás probudilo sluníčko a Dopoledne se čtyřlístkem. To spočívalo opět v týmové soutěži o sladké ceny. A protože jsme byli po nabitém týdnu unaveni, odpoledne si každý mohl vybrat aktivitu, kterou chtěl, někdo odpočíval, někdo hrál přehazovanou, někdo chodil na chůdách, někoho bavilo běžkování na trávě. Našla se taktéž turistická skupinka 12 členů, která se vydala hledat prsten na cestě do Mordoru.

Ještě ale nebyl konec, co by to bylo za ozdravný pobyt bez pořádné diskotéky.

Pátek byl smutný už od rána, pršelo a my jsme balili a vraceli se zpátky do Prahy. Na maminky už se jistě všichni moc těšili, ale že jsme si ten týden pořádně užili, o tom není pochyb.

V. Hrbková

A co na náš výlet říkají žáci?

Líbila se mi bojovka a snídaně.

Jsem rád, že jsme měli hřiště vedle chatky, sice nebylo nejlepší, ale fotbal a basket se na něm daly hrát.

Moc se mi líbil program a děti byly fajn. Někdy mi nechutnalo jídlo a chatky nic moc, ale super byla večerní bojovka a diskotéka.

Nejvíc se mi líbila bojovka a diskoška – bylo to super.

Jsem ráda, že jsme byli všichni spolu.

Ubytování a jídlo se mi sice nelíbily, ale všechny akce to spravily.

Vydáno: 5.6.2022 17:23 |
Přečteno: 667x |

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.

Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.