Maturitní zkouška se skládá ze 2 částí, společné a profilové.
1.Společná část obsahuje 2 povinné zkoušky:
a)český jazyk a literatura
b)volba mezi cizím jazykem (AJ, NJ, FJ, RJ, ŠJ) a matematikou
Všechny povinné zkoušky je možné zvolit v základní a vyšší úrovni obtížnosti.
Zkouška z českého jazyka a z cizího jazyka je zkouškou komplexní a sestává ze 3 dílčích zkoušek: didaktický test (v cizím jazyce vč. poslechového subtestu), písemná práce a ústní zkouška. Ke složení zkoušky je nutné úspěšně složit všechny její části.
Zkouška z matematiky má pouze podobu didaktického testu.
V rámci společné části může student vykonat až 3 nepovinné zkoušky (CJL - Z/V, CIJ - Z/V, MAT - Z/V, OSZ, BI, FY, CHE, DEJ, ZEM, DEU), přičemž má možnost zvolit týž předmět jako v povinné části, ale v jiné úrovni obtížnosti.
2.Profilová část obsahuje 2 povinné zkoušky:
a)praktická zkouška z odborných předmětů
b)ústní zkouška z odborné teorie
V rámci profilové části může student vykonat až 2 nepovinné zkoušky (MAT, DEJ, OBN, CIJ, IKT, ZDN). Zkoušky probíhají ústní formou.
Nepovinný předmět nemůže být shodný s žádným předmětem společně části.
Ke složení maturitní zkoušky je nutné úspěšně složit povinné zkoušky společné i profilové části.
Další informace o nové maturitě naleznete na www.novamaturita.cz.
EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR
Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity
je spolufinancován Evropskou unií.
Stručný popis projektu:
Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.
Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.
Od září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.
Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".
Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.