Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: o studiu, SCIO

Národní testování žáků 2023

I v letošním školním roce 2022/2023 jsme se zúčastnili jarního Národního testování 2023 žáků 3., 5. a 7. tříd

Jsme rádi, že jsme mohli opět ověřit úroveň výsledků vzdělávání v naší škole, i to, že je v porovnání s ostatními zapojenými školami na velmi dobré úrovni, že jsme se dokázali dobře vyrovnat s dopady distanční výuky a udrželi kvatitu výchovně vzdělávacího procesu.

Z minulého testování vyplynulo, že je potřeba zapracovat na rozvoji klíčových kompetencí a letošní testy ukazují, že jsme se zlepšili. Do budoucna určitě budeme pracovat na rozvoji a využívání studijního potenciálu našich žáků, větší pozornost je věnována také matematice, kde jsme ve výsledku průměrní.

Žáci mají ve svém profilu v aplikaci ScioDat individuální zprávu v elektronické verzi, tam je také navíc doplněna o náhled řešeného testu s vyznačením správných odpovědí.
K výsledkům v jednotlivých třídách:

Výsledky testování 3. tříd

Testování se zúčastnilo přes 4340 žáků z 227 škol, v Praze se zapojilo 32 škol s 1056 třeťáky. Žáci vypracovali online testy z českého jazyka, matematiky, anglického jazyka, vzdělávací oblasti člověk a jeho svět a otestovali si úroveň rozvoje klíčových kompetencí.

Výsledky naší školy jsou v českém jazyce lepší než u 70 % zúčastněných škol. Lepší výsledek než 60 % zapojených škol dosáhly děti v matematice, v anglickém jazyce a v rozvoji klíčových kompetencí žáci naší školy dosáhli výsledku lepšího, než měla polovina zapojených škol.  Průměrný výsledek jsme dosáhli v testované oblasti člověk a jeho svět, tak jako polovina zapojených škol.

Vzhledem k tomu, že právě třeťákům vypadla prezenční výuka v 1. třídě a téměř celou ji absolvovali online, k dosaženému výsledku dětem blahopřejeme. Věříme, že se nám společně podařilo narovnání všech dopadů distančního vzdělávání.

 

Percentil

 

Z3A

Z3B

naše ZŠ

všechny ZŠ

Český jazyk

57

68

63

52

Matematika

51

60

55

50

Anglický jazyk

54

54

54

52

Člověk a jeho svět

48

46

47

51

Klíčové kompetence

60

63

61

53

Výsledky v jednotlivých třídách odpovídají úrovni kompetencí (předpokladů) žáků ve třídě.

Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.

Výsledky testování 5. tříd

Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě testu obecných studijních předpokladů se letos zúčastnilo více než 14 000 žáků ze 472 škol, v Praze to bylo 2274 žáků ze 44 základních škol.

Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou lepší než u 70 % zúčastněných škol, vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti, posouzení a interpretace a získávání informací.

Při porovnání studijních předpokladů a výsledků žáků v testu bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván optimálně a dosažené výsledky odpovídají studijním předpokladům žáků.

Horšího výsledku jsme dosáhli v matematice, kde je výsledek celkově mírně pod průměrem. Průměrný výsledek žáci dosáhli ve všech tematických oblastech testu (geometrie, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, aplikační úlohy a problémy) i dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění) částech testů.

Pro nás je důležité zjištění, že se v 5. ročníku zopakovala loňská situace, je třeba více využít studijní potenciál žáků, protože ti by mohli pracovat v matematice lépe.

 

Percentil

 

Z5A

Z5B

naše ZŠ

všechny ZŠ

Český jazyk

60

54

57

50

Matematika

45

49

47

50

Studijní předpoklady

51

53

 -

 -

Nadprůměrný je výsledek žáků v anglickém jazyce. Žáci vypracovávali adaptivní test, většina páťáků dosáhla podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky požadované úrovně A1 (očekává se při vstupu na 2. stupeň), v 5.B jsou ještě někteří žáci na úrovni A0. 20 % žáků dosáhlo úrovně A2 (9. třída), 5 % žáků je na (maturitní) úrovni B1
a 5 % žáků na úrovni B2.

Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.

Výsledky testování 7. třídy

Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě otestovaných obecných studijních předpokladů se zúčastnilo téměř 6 300 sedmáků ze 199 škol, v Praze to bylo 1 300 žáků z 31 škol, které se nezalekly srovnávání.

Výsledky nadprůměrné jsou ve třídě 7.A, tam je i studijní potenciál žáků optimálně využívaný a žáci pracují tak, jak jejich potenciálu odpovídá.

Výsledky ve třídě 7.B jsou průměrné až mírně podprůměrné, ale jsou v souladu se studijním potenciálem žáků.

Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou průměrné, průměrného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti, posouzení a interpretace a získávání informací.

Porovnáním výsledků testů z českého jazyka s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván méně 
a žáci by mohli pracovat lépe. V příštím roce tedy intenzivně zapracujeme na změně.

Výsledky žáků naší školy v matematice jsou nadprůměrné, lepší než u 57 % zúčastněných škol. Vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech tematických částech testu (geometrie v rovině a prostoru, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, nestandardní aplikační úlohy a problémy) i v částech dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění).

Porovnáním výsledků testu z matematiky s výsledky testu obecných studijních předpokladů bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků je v naší škole využíván optimálně a dosažené výsledky žáků v testech odpovídají úrovni jejich studijních předpokladů (viz tabulky níže).

 

Percentil

 

Z7A

Z7B

naše ZŠ

všechny ZŠ

Český jazyk

51

43

48

50

Matematika

61

43

58

50

Studijní předpoklady

62

49

 -

 -

Nadprůměrných výsledků žáci dosáhli v anglickém jazyce. Vypracovávali adaptivní test a více než 30 % žáků již podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky dosáhlo úrovně A2 (očekává se na konci 9. ročníku) a přes 40 % žáků dosahuje již nyní úrovně B1 (maturitní úroveň), kolem 7 % žáků je na úrovni B2 a 3 % žáků dosáhla na C1. 

Každý žák obdrží svoji osobní zprávu s výsledky, analytická zpráva je k dispozici v kanceláři školy.


Vydáno: 30.5.2023 11:20 | 
Přečteno: 362x | 

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent