Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: o studiu

Z inspekční zprávy České školní inspekce

V termínu 18. - 21.1.2011 prováděla svou kontrolní činnost na naší základní škole Česká školní inspekce.
Kompletní inspekční zprávu najdete na www.csicr.cz

Z inspekční zprávy:

Předmět inspekční činnosti

Hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání poskytovaného základní školou, zjišťování a hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání podle školního vzdělávacího programu; zjišťování a hodnocení naplnění školního vzdělávacího programu a jeho souladu s právními předpisy a rámcovým vzdělávacím programem, hodnocení souladu učebních dokumentů s právními předpisy. 

Aktuální stav školy
Organizace vykonává činnost mateřské školy, základní školy, střední školy, školní družiny a školní jídelny v souladu s rejstříkem škol a školských zařízení. Kapacita ZŠ je naplněna na 75 %. Výuku zajišťuje 28 učitelů, odbornou kvalifikaci nemá 6 a všichni si ji doplňují vysokoškolským studiem. V pedagogickém sboru je silné zastoupení mladých začínajících učitelů, kterým vedení zajišťuje systematickou podporu.
Od minulé inspekce si škola udržela velmi dobrou úroveň. K výraznému zlepšení došlo v materiálních předpokladech vzdělávání. Škola má statut Fakultní školy Univerzity Karlovy. Je v síti škol zabývajících se ekologickou výchovou. Byl jí udělen Certifikát za aktivní přístup k hodnocení kvality vlastní výchovně vzdělávací činnosti společností SCIO.
 
Hodnocení hlavních výsledků vzdělávání ve vztahu k ŠVP
Vzdělávací nabídka odpovídá zaměření školy na poskytování všeobecného vzdělání s důrazem na individuální přístup k žákům, pozitivní školní klima a bezpečné prostředí. Škola naplňuje učební plány podle ŠVP a v souladu s RVP ZV. Disponibilní časovou dotaci využila na 1. stupni k posílení naukových předmětů. Na 2. stupni byly nejvíce posíleny volitelné předměty, matematika a informatika. Nabídka volitelných předmětů podporuje rozvoj mediální gramotnosti a schopností komunikace v cizích jazycích. Doplňují ji navazující, všestranně orientované zájmové kroužky.
Hodnocení poskytovalo účinnou zpětnou vazbu a většinou zařazované sebehodnocení posilovalo schopnost reflexe úspěšnosti v učení. Četné, většinou školní, ale i mezinárodní projekty, zaměřené na environmentální a multikulturní vzdělávání, čtenářskou a finanční gramotnost, etickou výchovu i práci s počítačem, podporují žákovskou spolupráci a rozvoj všech kompetencí.
Škola pravidelně zjišťuje a analyzuje výsledky vzdělávání. Bezproblémový je přechod žáků z 1. stupně na 2. V hodnocení žáků převažují pochvaly nad ostatními výchovnými opatřeními. Velmi dobrých výsledků dosahují žáci 9. ročníku v anglickém jazyce, což koresponduje s podmínkami ke vzdělávání i s jeho efektivním průběhem. 
Škola využívá k ověřování úrovně výsledků vzdělávání kromě standardních interních nástrojů i externí testování Scio. Žáci dosahují spíše nadprůměrných výsledků v českém a anglickém jazyce i informatice, průměrné v matematice. V krajské jazykové soutěži Ohlédnutí za evropským dnem jazyků obsadili 2., 3. a další čtyři místa v první desítce.
Kvalitní poradenské služby poskytují v rámci Školního poradenského centra výchovná poradkyně, školní psycholožka, metodička prevence a speciální pedagožka. Zajišťují služby v souladu s platnými předpisy. 
 
Hodnocení předpokladů školy podle požadavků školského zákona
Ředitelka řídí školu velmi profesionálně. Při plánování vychází z vlastního hodnocení školy, které vypracovává v souladu s právními předpisy. Realizaci cílů opírá o promyšleně delegované kompetence a funkčně nastavený kontrolní systém. 
Kvalitní průběžné vzdělávání se promítá do převážně efektivně vedeného vyučování. Vyučující většinou střídali frontální výuku s kooperativními způsoby práce k rozvoji všech žákovských kompetencí. Vhodně využívali práci na počítačích, s interaktivní tabulí, slovníky a dalšími názornými pomůckami k vyhledávání a využívání informací žáky. Pozitivem byl individuální přístup a někdy i diferenciace v zadávaných úkolech k uplatnění žáků se SVP. Velmi dobré materiální předpoklady přispívají k efektivnímu vzdělávání.
 
Celkové hodnocení školy
Škola si od minulé inspekce udržuje velmi dobrou úroveň vzdělávání a jeho výsledků. Zvyšující se počet žáků svědčí o zájmu jejich zákonných zástupců o vzdělávací nabídku, která podporuje rozvoj všech žákovských kompetencí. 
Funkční poradenské služby, realizované preventivní strategie a opatření přijímaná k zajištění bezpečnosti účinně přispívají k příznivému školnímu klimatu. 
Ředitelka školy zajistila další zlepšování personálních a materiálních předpokladů vzdělávání. 
Ve vzdělávání většina učitelů využívá efektivní metody a formy práce. Někteří uplatňují diferenciaci k zajištění individuálních potřeb žáků včetně integrovaných se SVP. Od minulé inspekce došlo ke kvalitativnímu posunu ve využívání sebehodnocení žáků. K rozvoji žákovských kompetencí přispívají i školní projekty.

 


Vydáno: 5.6.2011 18:43 | 
Přečteno: 4015x | 

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent