Výsledky testování 3. tříd
Testování v jednotlivých oblastech se zúčastnilo více než 5886 žáků z 288 škol, v Praze se zapojilo 34 škol a v nich 1465 třeťáků. Žáci vypracovali online testy z českého jazyka, matematiky, anglického jazyka, vzdělávací oblasti člověk a jeho svět a otestovali si úroveň rozvoje klíčových kompetencí.
Výsledky naší školy jsou v českém jazyce lepší než u 60 % zúčastněných škol. Lepšího výsledku než 70 % zapojených škol dosáhly děti v matematice, v anglickém jazyce jsou výsledky našich žáků lepší než u 60 % zúčastněných škol, stejně tak i v oblasti Člověk a jeho svět. Také v rozvoji klíčových kompetencí žáci naší školy dosáhli výsledku lepšího, než mělo 60 % zúčastněných škol.
K dosaženému výsledku dětem blahopřejeme.
|
Percentil |
|||
|
Z3A |
Z3B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
50 |
72 |
61 |
53 |
Matematika |
55 |
71 |
63 |
52 |
Anglický jazyk |
53 |
58 |
55 |
51 |
Člověk a jeho svět |
51 |
58 |
54 |
52 |
Klíčové kompetence |
62 |
62 |
62 |
53 |
Výsledky v jednotlivých třídách odpovídají úrovni kompetencí (studijních předpokladů) žáků ve třídě.
Výsledky testování 5. tříd
Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě testu obecných studijních předpokladů se letos zúčastnilo více než 19 250 žáků ze 660 škol, v Praze a středních Čechách to bylo 6531 žáků z 162 základních škol.
Porovnáním výsledků testu z českého jazyka i testu z matematiky s OSP žáků bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků využíváme optimálně, výsledky žáků v testech odpovídají jejich studijním předpokladům.
Výsledky žáků v jednotlivých testech jsou nadprůměrné. V českém jazyce máme výsledky lepší než 80 % zúčastněných škol, výborného výsledku žáci dosáhli v části mluvnice a průměrného vyrovnaného výsledku v tematických oblastech sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost). Obdobný je i výsledek z hlediska dovedností – výborného výsledku žáci dosáhli ve znalostech a průměrného v částech posouzení a interpretace a získávání informací.
Obdobného výsledku jsme dosáhli v matematice, kde je výsledek celkově lepší, než má 80 % zapojených škol. Výborný výsledek žáci dosáhli v tematické oblasti závislosti, vztahy, práce s daty a ve všech ostatních tematických oblastech testu (geometrie, čísla a početní operace, aplikační úlohy a problémy) měli vyrovnaný průměrný výsledek. V dovednostních částech bylo výborní v oblasti znalostí a v ostatních částech testu – aplikace, porozumění měli průměrný výsledek.
|
Percentil |
|||
|
Z5A |
Z5B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
73 |
55 |
63 |
51 |
Matematika |
60 |
67 |
64 |
51 |
Studijní předpoklady |
56 |
66 |
61 |
50 |
Nadprůměrný je v porovnání s ostatními školami také výsledek žáků v anglickém jazyce.
Žáci vypracovávali adaptivní test, většina páťáků (cca 60 %) dosáhla podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky požadované úrovně A1 (očekává se při vstupu na 2. stupeň).
V obou třídách je celkem 9 žáků na úrovni A0.
12 žáků (cca 30 %) dosáhlo úrovně A2 (očekává se v 9. ročníku), 10 % žáků je na (maturitní) úrovni B1.
Výsledky testování 7. třídy
Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě otestovaných obecných studijních předpokladů se zúčastnilo 8051 sedmáků z 242 škol, v Praze to bylo 1 824 žáků z 36 škol a dalších 1787 žaků ze středočeského kraje.
Výsledky našich sedmáků v testech jsou nadprůměrné, studijní potenciál žáků je dobře využívaný a žáci dosahují výsledků lepších, než odpovídá jejich studijním předpokladům. Pracují nad svoje možnosti.
Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou lepší než u 80 % zúčastněných škol. Vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti (výborný výsledek), posouzení a interpretace a získávání informací.
Výsledky žáků naší školy v matematice jsou lepší než u 60 % zúčastněných škol. Vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech tematických částech testu (geometrie v rovině a prostoru, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, nestandardní aplikační úlohy a problémy) i v částech dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění).
|
Percentil |
|||
|
Z7A |
Z7B |
naše ZŠ |
všechny ZŠ |
Český jazyk |
68 |
55 |
62 |
50 |
Matematika |
50 |
65 |
57 |
50 |
Studijní předpoklady |
46 |
50 |
48 |
50 |
Vynikajícího výsledku žáci dosáhli v anglickém jazyce. Vypracovávali adaptivní test a většina sedmáků již dosáhla podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky úrovně A2 (požadovaná podle RVP ZV pro absolventa 9. ročníku).
|
Z7A |
Z7B |
A0 |
0 |
1 |
A1 |
5 |
6 |
A2 (výstup ze ZŠ) |
8 |
6 |
B1 (min. výstup ze SŠ) |
6 |
2 |
B2 |
1 |
2 |
Testování Scio 9. třída (2024/2025)
Stejně jako v uplynulých letech, i letos na podzim se naši deváťáci zúčastnili Národního testování. Srovnávacími testy letos prošlo na 20 980 žáků. Jakého výsledku dosáhli naši deváťáci?
Žáci vypracovali test obecných studijních předpokladů, test z matematiky, z českého jazyka a adaptivní test z anglického jazyka.
V českém jazyce i matematice dosáhla naše škola průměrného výsledku mezi zúčastněnými školami, výsledek v matematice byl tentokrát překvapivě lepší než výsledek dosažený v českém jazyce. Studijní potenciál žáků je využíván dobře, žáci by ale mohli vzhledem ke svým studijním předpokladům dosahovat lepších výsledků.
Nadprůměrného výsledku žáci dosáhli v oblasti čtenářské gramotnosti a v oblasti interpretace
a získávání informací. V matematice se jim nejlépe dařilo v oblasti závislosti, vztahy, práce s daty a při řešení nestandardních a problémových úloh.
Rozdíl v přístupu k práci je zřejmý i mezi třídami. V každé třídě také najdeme žáky s extrémním výsledkem (percentil 99 v matematice nebo třeba 98 v českém jazyce).
Třída 9.A obecně dosáhla celkově o něco lepšího než průměrného výsledku mezi všemi zapojenými školami, ale i obecné studijní předpoklady prokázali žáci v této třídě vyšší.
Třída 9.B má výsledek slabší, což ale opět odpovídá rozložení studijního potenciálu žáků v této třídě.
V anglickém jazyce jsou výsledky žáků nadprůměrné, lepší než výsledky 75 % zapojených škol. V porovnávání výsledků jsou zahrnuta i víceletá gymnázia.
Jazyková úroveň u žáků na konci 9. ročníku se očekává na úrovni A2.
Úroveň |
Počet žáků |
|
|
9.A |
9.B |
A0 |
0 |
1 |
A1 |
0 |
5 |
A2 |
3 |
5 |
B1 |
10 |
8 |
B2 |
5 |
0 |
Věříme, že deváťáci využijí všechny možnosti, které jim škola nabízí, aby dohnali případné výukové deficity, a připraví se co nejlépe na přijímací zkoušky i na další studium na středních školách.
Trénink na přijímací zkoušky - 8. třídy
Každoročně využíváme také sciotestování pro žáky 8. tříd „Trénink na přijímací zkoušky“.
Žáci vypracovávají test obecných studijních předpokladů, zároveň před testem provedou vlastní odhad, jak asi „dopadnou“ a označí typ střední školy, kde by chtěli pokračovat ve studiu. Příští rok se na volbu střední školy ale také více zaměříme ve Světě práce, kde se volbou profesní orientace a SŠ budeme zabývat celé 1. pololetí.
Dále osmáci vypracovali test z českého jazyka a z matematiky, výsledky jednotlivých částí testů pak byly porovnány s výsledky testu studijních předpokladů. Výstupem z "tréninku" je i zhodnocení předpokladů pro studium na zvoleném typu SŠ.
Obecně lze říct, že výsledky v tréninku odpovídají výsledkům z loňského Národního testování, které žáci absolvovali. V 8.B jsou výsledky nadprůměrné, žáci dosáhli lepšího výsledku než všichni testovaní žáci (respondentů bylo víc než 6000). Výsledky jsou optimální i podle využití studijního potenciálu žáků, pracují tak, jak odpovídá jejich možnostem. V 8.A jsou studijní předpoklady třídy slabší, tomu odpovídá i výsledek testů, který je mírně podprůměrný, žáci však pracují méně a dosáhli slabšího výsledku, než by odpovídalo jejich předpokladům podle testu OSP. Máme tedy společně na čem zapracovat.
Každý žák dostane svoji individuální zprávu s rozborem výsledků.