Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: o studiu, Aktuálně, SCIO

Národní testování žáků 2025

Ve školním roce 2024/2025 jsme se zúčastnili jak podzimního (9. třídy), tak tradičně i jarního Národního testování žáků (3., 5. a 7. třída). Proběhl také "trénink na přijímací zkoušky" v osmičkách.

Opět jsme si tak mohli ověřit úroveň výsledků vzdělávání v naší škole, i to, že v porovnání s ostatními zapojenými školami stále dosahuje dobré úrovně. V tomto školním roce dokonce velice dobré, zejména pokud jde o výsledky 3., 5. a 7. tříd. Tam jsme se vrátili na „předcovidovou“ úroveň. Důležitým ukazatelem je pro nás i to, jak dokážeme pracovat se studijním potenciálem žáků a jak ho využíváme. Sciotesty tak tvoří důležitou součást externí evaluace školy.

Žáci mají ve svém profilu v aplikaci ScioDat individuální zprávu v elektronické verzi, tam je také navíc doplněna o náhled řešeného testu s vyznačením správných odpovědí. Vytištěnou individuální zprávu každý žák obdrží. Komplexní výsledná analytická zpráva je k nahlížení k dispozici v kanceláři školy.

K výsledkům v jednotlivých třídách:

Výsledky testování 3. tříd

Testování v jednotlivých oblastech se zúčastnilo více než 5886 žáků z 288 škol, v Praze se zapojilo 34 škol a v nich 1465 třeťáků. Žáci vypracovali online testy z českého jazyka, matematiky, anglického jazyka, vzdělávací oblasti člověk a jeho svět a otestovali si úroveň rozvoje klíčových kompetencí.

Výsledky naší školy jsou v českém jazyce lepší než u 60 % zúčastněných škol. Lepšího výsledku než 70 % zapojených škol dosáhly děti v matematice, v anglickém jazyce jsou výsledky našich žáků lepší než u 60 % zúčastněných škol, stejně tak i v oblasti Člověk a jeho svět. Také v rozvoji klíčových kompetencí žáci naší školy dosáhli výsledku lepšího, než mělo 60 % zúčastněných škol.

K dosaženému výsledku dětem blahopřejeme.

 

Percentil

 

Z3A

Z3B

naše ZŠ

všechny ZŠ

Český jazyk

50

72

61

53

Matematika

55

71

63

52

Anglický jazyk

53

58

55

51

Člověk a jeho svět

51

58

54

52

Klíčové kompetence

62

62

62

53

 

Výsledky v jednotlivých třídách odpovídají úrovni kompetencí (studijních předpokladů) žáků ve třídě.

 

Výsledky testování 5. tříd

Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě testu obecných studijních předpokladů se letos zúčastnilo více než 19 250 žáků ze 660 škol, v Praze a středních Čechách to bylo 6531 žáků z 162 základních škol.

Porovnáním výsledků testu z českého jazyka i testu z matematiky s OSP žáků bylo zjištěno, že studijní potenciál žáků využíváme optimálně, výsledky žáků v testech odpovídají jejich studijním předpokladům.

Výsledky žáků v jednotlivých testech jsou nadprůměrné.  V českém jazyce máme výsledky lepší než 80 % zúčastněných škol, výborného výsledku žáci dosáhli v části mluvnice a průměrného vyrovnaného výsledku v tematických oblastech sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost). Obdobný je i výsledek z hlediska dovedností – výborného výsledku žáci dosáhli ve znalostech a průměrného v částech posouzení a interpretace a získávání informací.

Obdobného výsledku jsme dosáhli v matematice, kde je výsledek celkově lepší, než má 80 % zapojených škol. Výborný výsledek žáci dosáhli v tematické oblasti závislosti, vztahy, práce s daty a ve všech ostatních tematických oblastech testu (geometrie, čísla a početní operace, aplikační úlohy a problémy) měli vyrovnaný průměrný výsledek. V dovednostních částech bylo výborní v oblasti znalostí a v ostatních částech testu – aplikace, porozumění měli průměrný výsledek.

 

 

Percentil

 

Z5A

Z5B

naše ZŠ

všechny ZŠ

Český jazyk

73

55

63

51

Matematika

60

67

64

51

Studijní předpoklady

56

66

61

50

 

Nadprůměrný je v porovnání s ostatními školami také výsledek žáků v anglickém jazyce

Žáci vypracovávali adaptivní test, většina páťáků (cca 60 %) dosáhla podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky požadované úrovně A1 (očekává se při vstupu na 2. stupeň).

V obou třídách je celkem 9 žáků na úrovni A0.

12 žáků (cca 30 %) dosáhlo úrovně A2 (očekává se v 9. ročníku), 10 % žáků je na (maturitní) úrovni B1.

 

Výsledky testování 7. třídy

Testování v předmětech český jazyk, matematika a anglický jazyk s porovnáním výsledků na základě otestovaných obecných studijních předpokladů se zúčastnilo 8051 sedmáků z 242 škol, v Praze to bylo 1 824 žáků z 36 škol a dalších 1787 žaků ze středočeského kraje.

Výsledky našich sedmáků v testech jsou nadprůměrné, studijní potenciál žáků je dobře využívaný a žáci dosahují výsledků lepších, než odpovídá jejich studijním předpokladům. Pracují nad svoje možnosti.

Výsledky žáků naší školy v českém jazyce jsou lepší než u 80 % zúčastněných škol. Vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech testovaných tematických oblastech (mluvnice, sloh a komunikace, literatura a čtenářská gramotnost), stejně vyvážený je i výsledek z hlediska dovedností v částech znalosti (výborný výsledek), posouzení a interpretace a získávání informací.

Výsledky žáků naší školy v matematice jsou lepší než u 60 % zúčastněných škol. Vyrovnaného výsledku žáci dosáhli ve všech tematických částech testu (geometrie v rovině a prostoru, čísla a početní operace, závislosti, vztahy, práce s daty, nestandardní aplikační úlohy a problémy) i v částech dovednostních (znalosti, aplikace, porozumění).

 

Percentil

 

Z7A

Z7B

naše ZŠ

všechny ZŠ

Český jazyk

68

55

62

50

Matematika

50

65

57

50

Studijní předpoklady

46

50

 48

50

Vynikajícího výsledku žáci dosáhli v anglickém jazyce. Vypracovávali adaptivní test a většina sedmáků již dosáhla podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky úrovně A2 (požadovaná podle RVP ZV pro absolventa 9. ročníku).

 

Z7A

Z7B

A0

0

1

A1

5

6

A2 (výstup ze ZŠ)

8

6

B1 (min. výstup ze SŠ)

6

2

B2

1

2

 

Testování Scio 9. třída (2024/2025)

Stejně jako v uplynulých letech, i letos na podzim se naši deváťáci zúčastnili Národního testování. Srovnávacími testy letos prošlo na 20 980 žáků. Jakého výsledku dosáhli naši deváťáci?

Žáci vypracovali test obecných studijních předpokladů, test z matematiky, z českého jazyka a adaptivní test z anglického jazyka.

českém jazyce i matematice dosáhla naše škola průměrného výsledku mezi zúčastněnými školami, výsledek v matematice byl tentokrát překvapivě lepší než výsledek dosažený v českém jazyce. Studijní potenciál žáků je využíván dobře, žáci by ale mohli vzhledem ke svým studijním předpokladům dosahovat lepších výsledků.

Nadprůměrného výsledku žáci dosáhli v oblasti čtenářské gramotnosti a v oblasti interpretace
a získávání informací. V matematice se jim nejlépe dařilo v oblasti závislosti, vztahy, práce s daty a při řešení nestandardních a problémových úloh.

Rozdíl v přístupu k práci je zřejmý i mezi třídami. V každé třídě také najdeme žáky s extrémním výsledkem (percentil 99 v matematice nebo třeba 98 v českém jazyce).

Třída 9.A obecně dosáhla celkově o něco lepšího než průměrného výsledku mezi všemi zapojenými školami, ale i obecné studijní předpoklady prokázali žáci v této třídě vyšší. 

Třída 9.B má výsledek slabší, což ale opět odpovídá rozložení studijního potenciálu žáků v této třídě. 

anglickém jazyce jsou výsledky žáků nadprůměrné, lepší než výsledky 75 % zapojených škol. V porovnávání výsledků jsou zahrnuta i víceletá gymnázia.
Jazyková úroveň u žáků na konci 9. ročníku se očekává na úrovni A2.

Úroveň

Počet žáků

 

9.A

9.B

A0

0

1

A1

0

5

A2

3

5

B1

10

8

B2

5

0

 

Věříme, že deváťáci využijí všechny možnosti, které jim škola nabízí, aby dohnali případné výukové deficity, a připraví se co nejlépe na přijímací zkoušky i na další studium na středních školách. 

 

Trénink na přijímací zkoušky - 8. třídy

Každoročně využíváme také sciotestování pro žáky 8. tříd „Trénink na přijímací zkoušky“.

Žáci vypracovávají test obecných studijních předpokladů, zároveň před testem provedou vlastní odhad, jak asi „dopadnou“ a označí typ střední školy, kde by chtěli pokračovat ve studiu. Příští rok se na volbu střední školy ale také více zaměříme ve Světě práce, kde se volbou profesní orientace a SŠ budeme zabývat celé 1. pololetí.

Dále osmáci vypracovali test z českého jazyka a z matematiky, výsledky jednotlivých částí testů pak byly porovnány s výsledky testu studijních předpokladů. Výstupem z "tréninku" je i zhodnocení předpokladů pro studium na zvoleném typu SŠ.

Obecně lze říct, že výsledky v tréninku odpovídají výsledkům z loňského Národního testování, které žáci absolvovali. V 8.B jsou výsledky nadprůměrné, žáci dosáhli lepšího výsledku než všichni testovaní žáci (respondentů bylo víc než 6000). Výsledky jsou optimální i podle využití studijního potenciálu žáků, pracují tak, jak odpovídá jejich možnostem. V 8.A jsou studijní předpoklady třídy slabší, tomu odpovídá i výsledek testů, který je mírně podprůměrný, žáci však pracují méně a dosáhli slabšího výsledku, než by odpovídalo jejich předpokladům podle testu OSP. Máme tedy společně na čem zapracovat.

Každý žák dostane svoji individuální zprávu s rozborem výsledků.


Vydáno: 23.6.2025 14:35 | 
Přečteno: 21x | 
 | Hodnocení:

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent