Facebook - Škola Kavčí horyYouTube - Škola Kavčí hory
Kategorie: Aktuálně, akce, Kavky Environmental Challenge

Zhodnocení vodní výzvy

Zhodnocení vodní výzvy

Ve výzvě na únor a březen jsme věnovali pozornost vodě, která je všude okolo a bez které nejde žít. Toto téma se promítlo nejen do přírodovědných, ale také do humanitních předmětů. 

Ve školce si děti kromě povídání o koloběhu vody také vyzkoušely, jaké předměty se potopí, které naopak umí plavat na hladině, co se ve vodě rozpustí a co se v ní zbarví. Děti si také udělaly pokus: v miskách ve vodě rozpustili sůl a cukr a roztoky daly na sluníčko. Nyní sledují, jak v mističkách začínají vznikat krystaly. Voda také byla tématem výtvarné činnosti. Například vytvářely studánky mícháním barev, které může voda mít.

Ve škole se žáci detailněji seznámili s koloběhem vody. Zjistili také, jak je to s technickým zasněžováním a zopakovali si, jak vodou šetřit. Pozornost byla věnována také znečišťování vody. Naší pozornosti neunikly ani mokřady, které představují velmi důležitý prvek krajiny, který byl bohužel v minulých letech systematicky ničen.

Ve fyzice byla voda probrána ve všech svých skupenstvích – kapalném, plynném i pevném. Díky této vlastnosti vody můžeme na jaře pozorovat třeba krásy tání. Žáci také počítali hmotnost velkých oblaků.

Vodní téma se ale objevilo i ve výtvarné a hudební výchově i dalších předmětech.

22. března jsme si tematickým zvoněním (Modlitba za vodu) připomněli Světový den vody, v češtině žáci tuto Skácelovu báseň podrobili rozboru a také se stala tématem slohových prací.
Většina žáků se shodla na tom, že vodu bereme jako samozřejmost a nevážíme si jí, ačkoliv je skvělá, zajímavá, zábavná a je super ji zkoumat a pozorovat, jak funguje a jaké má vlastnosti.

Jan Bartoš


Vydáno: 7.4.2022 15:18 | 
Přečteno: 788x | 

EVROPSKÁ UNIE * Evropské strukturální a investiční fondy * OP Praha - pól růstu ČR 

Modernizace učebny přírodovědného vzdělávání spolu s podporou využití digitálních technologií ve výuce a zajištění jejich bezdrátové konektivity

je spolufinancován Evropskou unií.

Stručný popis projektu:

Projekt je zaměřen na modernizaci přírodovědné učebny. Projekt je tedy plně v souladu s činností žadatele, kterou je vzdělávání a výchova dětí a mládeže. Modernizací dojde ke zkvalitnění výuky odborných přírodovědných předmětů, čímž dojde k posílení zájmu žáků o výuku těchto předmětů.

Doba realizace projektu byla do 31.10.2021.


Loga - projekt doučováníOd září 2021 do 30.6.2023 jsme se zapojili do aktivit Národního plánu doučování.

Finanční prostředky jsme čerpali na skupinové i individuální doučování žáků z programu „Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy".

Cílem doučování bylo především narovnání vzdělanostních rozdílů ve výsledcích vzdělávání a eliminace negativních dopadů výluk prezenční výuky na výsledky vzdělávání žáků, k nimž došlo v souvislosti s pandemií Covid-19.

 

Klub rodičů
Světová škola
Prážata
Pedagogická fakulta UK
Děti dětem
Česko čte dětem
Afrika Africe
Pilotni skola Kin-ballu
Recyklohraní
Internet hot line
OVCE.sk
Seznam se bezpečně
Kraje pro bezpečný internet
SCIO Jak na VŠ
Infoabsolvent