V zimní výzvě se zaměříme na osobnosti přírody.
V první výzvě letošního školního roku jsme se zaměřili na ovzduší.
I v letošním školním roce budeme pravidelně každé dva měsíce vyhlašovat Kavky environmental challenge, do kterých se budou zapojovat žáci a studenti naší školy. A také se samozřejmě opět můžete zapojit i vy, rodiče, prarodiče, kamarádi...
V dubnu a květnu se příroda probouzí a my se podíváme na její rozmanitost, konkrétně na její druhovou rozmanitost neboli biodiverzitu. Tématem výzvy na duben a květen bude biologická rozmanitost nebo obecně rozmanitost přírody.
Ve výzvě na únor a březen jsme věnovali pozornost vodě, která je všude okolo a bez které nejde žít. Toto téma se promítlo nejen do přírodovědných, ale také do humanitních předmětů.
Vodu potřebujeme každý z nás, každý den, od chvíle, kdy se narodíme. Bez ní by to zkrátka nešlo. I přesto se k ní vždycky nechováme s úctou, která jí náleží. A proto se v další naší výzvě právě na vodu zaměříme.
Prosincovo-lednová výzva byla poznamenána řadou karantén jak na straně žáků, tak na straně učitelů. I přesto se však podařilo v řadě tříd uskutečnit alespoň několik aktivit, které souvisely s vyhlášenou výzvou – s odpovědnou spotřebou.
Naše škola se pyšní titulem Světová škola. V letošním roce se v rámci tohoto projektu zaměřujeme na odpovědnou spotřebu a výrobu. Jedná se o jeden z cílů udržitelného rozvoje dle OSN. A proto další Kavky Environmental Challenge bude také na odpovědnou spotřebu zaměřená.
Po prázdninové pauze opět vyhlašujeme Kavky Environmental Challenge. A hned je tu jedna změna – narozdíl od minulého školního roku budou letos výzvy vyhlašované na 2 měsíce.
V májové výzvě se podíváme do živočišné říše. Konkrétně se zaměříme na bezobratlé živočichy, kteří nás všude obklopují, a většinou si neuvědomujeme jejich důležitost pro fungování celých ekosystémů. Samozřejmě i zde najdeme několik druhů, jako je např. blecha nebo klíště, se kterými je lepší se nesetkat...
A co tedy bude obsahem výzvy?
Ačkoliv si toho počasí ještě úplně nevšimlo, začal květen, a tak je čas vyhodnotit Kavky Environmental Challenge 3 aneb Sázej, sázíš, sázíme.
Ikdyž tomu zatím počasí příliš nepřeje, tak naše dubnová Kavky Environmental Challenge je zaměřena na setí, sázení, pěstování a pozorování rostlin.
Můžete si sami zkusit předpěstovat sazanicky, stejně jako školní družina, nebo můžete pořídit nový přírůstek na vaši zahradu. Možná spíš zkusíte dát zvýšenou péči vašim pokojovým rostlinkám? Nebo "jenom" vyrazíte do přírody a budete se kochat majestátnosti a krásou okolní květeny? Při procházce se ale můžete zkusit zamyslet nad tím, kolik důležitých funkcí má zeleň, která nás obklopuje a kterou leckdy bohužel bereme jako samozřejmost. Možná vás překvapí, co takový strom dokáže.
O své dojmy, zkušenosti, fotografie, obrázky a další výtvory se s námi opět nezapomeňte podělit – posílejte je třeba do soukromých zpráv na FB naší školy, případně je můžete zasílat na e-mail j.bartos@ksidlisti.cz.
Na březen jsme si pro Vás připravili v pořadí druhou výzvu, kterou je možné pojmenovat 3R. Tato „R“ nemají nic společného s pravidlem prevence šíření coronaviru, a ani to není logopedické cvičení...
Během únorové výzvy jsme se více seznámili s ptačími druhy, které na zimu neodlétají. Pozorovali jsme je v přírodě, vyráběli pro ně různá krmítka a následně přikrmovali.
Přišel měsíc únor a s ním i první Kavky Environmental Challenge, která je zaměřená na naše opeřené spoluobyvatele – ptáky.