Druhá letošní výzva na prosinec a leden se zaměří na počasí, potažmo na globální klimatickou změnu.
V současné době je největším nepřítelem přírody člověk. Svým chování přeměňuje přírodu na některých místech k nepoznání.
V letošním školním roce budeme opět vyhlašovat jednou za dva měsíce ekologicky zaměřené výzvy – Kavky Environmental Challenge. První z nich nese název „Nepřátelé přírody“.
V poslední výzvě letošního školního roku se podíváme do našeho nejbližšího okolí.
Prozkoumáme, co roste a žije v nejbližším okolím naší školy nebo našeho bydliště. Koukneme se, jak se tato místa měnila v čase a jaký mají potenciál pro změny v budoucnosti. Zamyslíme se, jak nás může ovlivňovat příroda, se kterou se setkáváme cestou do školy.
Okolní pražskou přírodu většinou vnímáme jako samozřejmou věc, která tu vždycky byla. Málokdy se namyslíme, co nám všechno poskytuje, a jestli existuje nějaký způsob, jak jí trochu pomoci. Proto neváhejte vyrazit ven prozkoumávat vaše nejbližší okolí.
Své postřehy můžete jako vždy sdílet na FB školy nebo zasílat na j.bartos@ksidlisti.cz.
V únoru a březnu jsme se zaměřili na chemii, kterou používáme v každodenním životě. A co jsme podnikali?
V další výzvě zacílíme na "chemii". Podíváme se, na co všechno člověk "chemii" používá, do čeho ji přidává a k čemu ji potřebuje. Zaměříme se na "chemii", se kterou se setkáváme v běžném životě, která nás denně obklopuje. Řekneme si, jaký může mít vliv na lidské zdraví, na ostatní organismy, ale i na celé provázané ekosystémy. Pokusíme se také vymyslet některé alternativy, který by ji nahradily nebo by zmírnily její používání v našem každodenním životě.
Své postřehy můžete jako vždy sdílet na j.bartos@ksidlisti.cz
V zimní výzvě jsme se zaměřili na osobnosti přírody, seznámili se i s různými oceněními, která poukazují na zajímavé živočišné či rostlinné druhy, a jako výsledek našeho zkoumání, studia, tvoření a snažení jsme takové osobnosti nebo zajímavá místa zvolili i my, v naší škole.
V zimní výzvě se zaměříme na osobnosti přírody.
V první výzvě letošního školního roku jsme se zaměřili na ovzduší.
I v letošním školním roce budeme pravidelně každé dva měsíce vyhlašovat Kavky environmental challenge, do kterých se budou zapojovat žáci a studenti naší školy. A také se samozřejmě opět můžete zapojit i vy, rodiče, prarodiče, kamarádi...
V dubnu a květnu se příroda probouzí a my se podíváme na její rozmanitost, konkrétně na její druhovou rozmanitost neboli biodiverzitu. Tématem výzvy na duben a květen bude biologická rozmanitost nebo obecně rozmanitost přírody.
Ve výzvě na únor a březen jsme věnovali pozornost vodě, která je všude okolo a bez které nejde žít. Toto téma se promítlo nejen do přírodovědných, ale také do humanitních předmětů.
Vodu potřebujeme každý z nás, každý den, od chvíle, kdy se narodíme. Bez ní by to zkrátka nešlo. I přesto se k ní vždycky nechováme s úctou, která jí náleží. A proto se v další naší výzvě právě na vodu zaměříme.
Prosincovo-lednová výzva byla poznamenána řadou karantén jak na straně žáků, tak na straně učitelů. I přesto se však podařilo v řadě tříd uskutečnit alespoň několik aktivit, které souvisely s vyhlášenou výzvou – s odpovědnou spotřebou.
Naše škola se pyšní titulem Světová škola. V letošním roce se v rámci tohoto projektu zaměřujeme na odpovědnou spotřebu a výrobu. Jedná se o jeden z cílů udržitelného rozvoje dle OSN. A proto další Kavky Environmental Challenge bude také na odpovědnou spotřebu zaměřená.